Najpiękniejsze plaże Algarve - tam odpoczniecie w maju i czerwcu!

Będąc w Portugalii pierwszą połowę pobytu przeznaczyliśmy na zwiedzanie miast, drugą - na zwiedzanie plaż. Najpopularniejsze plaże w Portugalii znajdziecie w Algarve. Plaże tam są jednymi z najpiękniejszych na świecie! Zachwycające jest tam po prostu wszystko: czysta woda, muszelki do zbierania, cudowne klify wokół. No i przede wszystkim - nie ma tam dziesiątek leżaków i parasoli, których tak nie lubię, bo kojarzą mi się z komerchą! Wakacje idealne!

Może tylko woda jest trochę za zimna...ale przecież to ocean, więc można się tego spodziewać;) Trzeba mieć na uwadze jeszcze jeden fakt - plaże w Algarve nie są tak długie jak choćby nasze nad Bałtykiem. W sezonie może tu być ciężko znaleźć miejsce. My, dzięki temu, że byliśmy na przełomie maja i czerwca nie mieliśmy żadnego problemu ze znalezieniem miejsca na plaży i mogliśmy w pełni cieszyć się wakacjami.

Poniżej te plaże, które nas zachwyciły, ale i te, które były polecane w Tripadvisorze, a nas rozczarowały.

Praia de Marinha

Według nas jedna z najpiękniejszych plaż w Portugalii. Śliczny piasek, czysta woda i poszarpane klify wokół plaży. To wszystko składa się na efekt wow. Morze jest tu spokojne, nie ma dużych fal, co czyni plażę bezpieczną również dla dzieci. Na plaży jest dużo miejsca, chociaż prawdopodobnie w sezonie turystycznym wszystko tu jest zajęte. Na plażę prowadzi duża liczba schodów, więc dziecko musi już radzić sobie dobrze ze schodzeniem lub być na rękach rodzica. Za to parking jest zaraz przy zejściu na plażę. Ciekawą opcją dla chętnych może być spacer po wapiennych klifach. Widoki niesamowite!

Na plaży jest tylko jeden bar i to z naprawdę wysokimi cenami. Polecam zabrać ze sobą kanapki, bo zamówienie zwykłej zapiekanki w tym miejscu pochłonie połowę waszego wakacyjnego budżetu.

Praia de Benagil i Jaskinia Benagil

Na plażę Benagil przyjechaliśmy tylko z jednego powodu - odwiedziny w jaskini Benagil - znanej z pocztówek i przewodników o Portugalii. Sama plaża jest bardzo zatłoczona i "ruchliwa". Nie zrobiła na nas dużego wrażenia. Jedni plażowicze wypożyczają sprzęt, inni oddają... no ale nic dziwnego - każdy chce zobaczyć niedostępną z lądu jaskinię. Do jaskini Benagil trzeba dopłynąć. Możliwości jest sporo. Można wypożyczyć kajaki lub SUPy (my wybraliśmy SUP). Można też zdecydować się na łódkę lub motorówkę, które wpływają do jaskini lub na katamaran, który do jaskini nie wpływa. Można podobno też spróbować wpław. Ja jednak odradzam - duże fale, pływające motorówki i katamarany sprawiają, że jest to naprawdę niebezpieczne (ja momentami bałam się nawet na SUPie).

Sama jaskinia jest przepiękna! Światło wpadające do jaskini tworzy niesamowity efekt. Niestety nie mamy własnego zdjęcia - baliśmy się, że aparat lub telefon wpadną do wody. Poprosiłam napotkanych w jaskini turystów o zrobienie i wysłanie mi zdjęcia. Niestety do tej pory go nie otrzymałam. Wstawiam za to zdjęcie z Internetu.

Jaskinia Benagil w Portugalii
Źródło: hispanico.pl

Praia de Pinhao

Mała plaża w pobliżu Lagos. Udaliśmy się  na nią pierwszego dnia pobytu na południu Hiszpanii i spodobała nam się tak bardzo, że później wracaliśmy na nią popołudniami lub kiedy nie chciało się nam jechać dalej. Podobno niewiele osób o niej wie. Większość turystów idzie na plażę Dona Ana. Nie ma tutaj sklepów czy restauracji, ale plaża jest bardzo urocza. Minusem jest dosyć strome zejście na dół. Jednak jeśli my z dzieckiem na rękach daliśmy radę, to i Wy dacie;) Na plaży są duże pływy. Różnicę poziomu wody najlepiej widać w mini jaskiniach znajdujących się na plaży - raz na drugą połowę plaży możesz jedynie przepłynąć, innym razem, przejść suchą stopą.

Praia Dona Ana

Kolejna plaża w pobliżu Lagos. Do wizyty na tej plaży przekonały nas opinie w Internecie twierdzące, że jest to jedna z najpiękniejszych plaż Portugalii. Oj bardzo się zawiedliśmy. Pogoda tego dnia może nie była najlepsza, ale oprócz tego nie podobał się nam ani piasek, ani gęsto ustawione leżaki, ani śmieci na plaży. Dużo minusów. Pobyliśmy na niej chwile i udaliśmy się na dobrze znaną nam, znajdującą się obok, Praia de Pinhao.

A Wy byliście w Algarve? Macie do polecenia jakąś plażę?

Jeżeli wpis okazał się przydatny, albo po prostu Ci się spodobał, nie wahaj się i zostaw like'a na FB/followuj na Insta/ skomentuj poniżej. Twoja reakcja na to co robię bardzo mnie ucieszy :) Dziękuję!