Góry Błękitne - czym przebiły Nową Zelandię?

Ci co mnie znają, wiedzą jak bardzo kocham góry. Wpis ten jest może trochę tendencyjny, bo to kolejny o miejscach, które mi się podobały. Ale obiecuję następnym razem będzie o Auckland, także i pochwał będzie znacznie mniej ;)

Góry Błękitne wyrywają z butów! Początkowo w ogóle nie planowaliśmy wycieczki w te strony. Ale poczytawszy trochę o łatwym dojeździe z Sydney, postanowiliśmy poświęcić jeden dzień na to miejsce. I się nie zawiedliśmy! Ze spokojnym sumieniem mogę powiedzieć: Góry Błękitne podobały mi się bardziej niż Nowa Zelandia.

Góry Błękitne to część Wielkich Gór Wododziałowych, a swoją nazwę zawdzięczają eukaliptusom, które rosną na zboczach i wydzielają specyficzne olejki. Te niewysokie górki (najwyższy punkt to 1111 m n.p.m.) zachwycają przestrzenią, kanionami, poszarpanymi zboczami, zapierającymi dech w piersiach wodospadami,  jeziorkami i... wszędobylskimi cykadami. No dobra cykady po dłuższej chwili są trochę męczące. Tak naprawdę zastanawiałam się czy nie ogłuchnę :P ale jakoś udało mi się przeżyć.

Góry Błękitne to łącznie 140 km tras. Można więc zaplanować sobie wycieczkę odpowiednią do stopnia zaawansowania i możliwości czasowych. My ze względu na ograniczenia czasowe wystartowaliśmy spod najbardziej znanej formacji skalnej w Górach Błękitnych, czyli spod Trzech Sióstr. Jest to najbardziej zatłoczone miejsce, więc zrobiliśmy kilka fotek i ruszyliśmy szybko w dalszą drogę, żeby odciąć się od rzeki turystów, którym nie chciało się iść dalej (po jednej fotce wsiadali do autobusu, by jechać do kolejnego punktu widokowego). My z punktu Echo Point ruszyliśmy przez Prince Henry Cliff Walk do Katoomba Falls. Nie jest to ciężka ani długa trasa. A będąc jeden dzień w Blue Mountains warto przejść chociaż ten kawałek. Na mecie zobaczymy naprawdę niezłe wodospady :)

Najbardziej znane miejsce Gór Błękitnych - Trzy Siostry

Jak dojechać w Góry Błękitne:

Góry Błękitne położone są zaledwie 100 km od Sydney. Nie opłaca się wykupienie zorganizowanej wycieczki. Lepiej zorganizować sobie wyjazd na własną rękę, bo dojazd jest naprawdę łatwy. Z Sydney (Stacja Centralna) kursują pociągi do Katoomby, a dojazd trwa tylko dwie godziny. W Katoombie podążamy za tłumem i idziemy na przystanek autobusowy prosto na szlak Gór Błękitnych (pod Trzy Siostry i Echo Point). Warto zaplanować sobie wyjazd w niedzielę. Z kartą Opal zapłacimy tylko 2,5$ zamiast 16 $ :)

Jeżeli wpis okazał się przydatny, albo po prostu Ci się spodobał, nie wahaj się i zostaw like'a na FB/followuj na Insta/ skomentuj poniżej. Twoja reakcja na to co robię bardzo mnie ucieszy :) Dziękuję!